زبان html-چیست؟ + تاریخچه این زبان

html مجموعه ای از کدها با قابلیت نشانه گذاری که در فایلی که برای نمایش در اینترنت درج می شود. نشانه یا تگ گذاری به مرورگرهای وب می گوید که چگونه کلمات و تصاویر یک صفحه وب را نمایش دهند. هر کد نشانه گذاری که بین کاراکترهای “<” و “>” قرار می گیرد یک عنصر نامیده می شود. اگرچه بسیاری از افراد به عنوان یک برچسب نیز به آن اشاره می کنند.

کدهای html

HyperText Markup Language زبان کامپیوتری است که ایجاد وب سایت را تسهیل می کند. این زبان که مانند هر زبان دیگری دارای قواعد و سینتکس خاص است، درک نسبتاً آسانی دارد و هر چه زمان می‌گذرد در نسخه های جدید خود قدرتمندتر به تکامل خود ادامه می دهد تا نیازها و الزامات اینترنت را تحت پوشش قرار دهد.

شاید برایتان جالب باشد که فرامتن به چه معناست

HyperText یا فرا متن روشی است که توسط آن کاربران اینترنت در وب حرکت می کنند. با کلیک بر روی متن خاصی به نام هایپرلینک، کاربران به صفحات جدیدی هدایت می شوند. به این معنی است که خطی نیست، بنابراین کاربران می توانند به سادگی با کلیک بر روی لینک های موجود به هر نقطه از اینترنت بروند.به عنوان مثال، متن نشانه گذاری می تواند به صورت پررنگ یا تایپ ایتالیک باشد تا توجه خاصی را به یک کلمه یا عبارت جلب کند مانند زیر:

به وبسایت دنیای کامپیوتر خوش آمدید.

ساختار عناصر

یک عنصر HTML با یک تگ شروع، مقداری محتوا و یک تگ پایان تعریف می شود به عنوان مثال:

				
					<tagname> content </tagname>

				
			

تاریخچه Html

در سال 1989 www یا world wide web به معنی وب جهانی توسط تیم برنزلی دانشمند بریتانیایی علوم رایانه ساخته شد. نسخه اول html در سال 1991 عرضه شد . و جدید ترین نسخه اچ تی ام ال در سال 2015 عرضه شد که دارای همه قابلیت های نسخه های پیشین است و  یک سری ویژگی های جدید هم به آن افزوده شده. این نسخه تاکنون دوبار در سال های 2016 و 2017 بروزرسانی هم شده که هم اکنون به html 5.2 شناخته میشود. به دلیل محبوبیت بالا در میان کاربران این زبان به عنوان یک استاندارد برای صفحات وب هم شناخته میشود و همه صفحات وب از این زبان بهره میبرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها  دنبال کنید

دریافت خبرنامه

برای دریافت جدید ترین مطالب و نوشته های سایت ایمیل خود را برای ما ارسال کنید