فایروال (firewall) یا دیوار آتش چیست و چه کاربردی دارد؟

فایروال یا دیوارهای آتش، نرم افزار و یا یک دستگاه سخت افزاری است که با کنترل شبکه و اینترنت، مانع از دسترسی کاربران غیرمجاز به کامپیوتر می شود و ترافیک داده را بررسی و کنترل مینماید.

زمانی که ما از دیوار آتش در کامپیوتر استفاده می کنیم ، مطمئن میشویم که تنها درگاه های ضروری فعال و در دسترس هستند و درگاه های غیرضروری غیر فعال می شوند و مهاجمان نمیتوانند از آنها برای سوء استفاده از کامپیوتر ما استفاده کنند.

فایروال


با استفاده از فایروال میتوانیم تعیین کنیم که کدام برنامه ها از اینترنت استفاده کنند و کدام یک به اینترنت دسترسی نداشته باشند. بنابراین، زمانی که تروجان ها تلاش می کنند تا برای سرقت اطلاعات و یا اقدامات دیگر به اینترنت وصل شوند، این سیستم به ما اطلاع می دهد و در صورتی که ما اجازه دسترسی به آن ها ندهیم، نمی توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

هرگاه فایروال هشداری مبنی بر برقراری اتصال یک برنامه را داد، اگر از صحت آن برنامه اطلاعی ندارید، اجازهی دسترسی را به آن برنامه ندهید. اگرچه فایروال در ويندوز وجود دارد، اما بهتر است یک نرم افزار دیوار آتش روی کامپیوتر نصب کنید و به جای فایروال ویندوز از آن استفاده نمایید.

نرم افزار Privatefirewall

نرم افزارهای فایروال رایگانی وجود دارند که میتوانیم از آن ها براحتی در ویندوز استفاده کنید. Privatefirewall نرم افزار فایروال رایگانی است که میتوانید از آن برای امنیت کامپیوتر بهره ببرید.

نرم افزار فایروال

این نرم افزار همه فعالیت های سیستم را زیر نظر میگیرد و از حمله ی کرم ها و نرم افزارهای مخرب به سیستم جلوگیری میکند. همچنین، به هیچ نرم افزاری اجازه نمی دهد بدون اطلاع شما از اینترنت استفاده کند. مسدود کردن آدرس های ناخواسته، شناسایی میل های مزاحم و گزارش لحظه ای از اتصال های برقرار شده از دیگر ویژگی های این نرم افزار فایروال یا دیوار آتش است.

ما را در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها  دنبال کنید

دریافت خبرنامه

برای دریافت جدید ترین مطالب و نوشته های سایت ایمیل خود را برای ما ارسال کنید