وبلاگ بهتر است یا وبسایت (مقایسه مزایا و معایب)

احتمالا شمایی که به سراغ این مطلب آمده اید حتما به دنبال ساخت یک وبلاگ یا وبسایت برای خودتان هستید اما به دلایلی از مشکلات این دو چیزی نمیدانید یا علمی برای نوشتن یک وبسایت ندارید و میخواهید اطلاعاتی از جزئیات این دو به دست آورید.

پس تا آخر با ما همراه باشید:

اینکه وبلاگ بهتر است یا وبسایت بستگی به چیزی دارد که شما از اینها میخواهید. هرکدام از اینها مزایا و معایبی دارد که انسان را به تصمیم گیری برای انتخاب بهتر وادار میکند. در این مطلب منظور ما از وبلاگ سیستم های وبلاگ ساز هستند و وبسایت سیستم های مدیریت محتوا میباشد.

وبلاگ

وبلاگ ها اغلب دارای قالب های ساده و قدیمی می باشند گرچه که ما میتوانیم از سایت های قالب ساز برای وبلاگ قالبی با امکانات بیشتر پیدا کنیم اما باز هم سادگی این قالب ها به حدی میباشد که به پای یک وبسایت با قالب نیمه معمولی هم نمیرسند و تفاوت ها را آشکار میکنند.

وبلاگ معمولا برای درج خاطرات یا مطالب یک نویسنده به کار میرود. کم پیش می آید که کسی از وبلاگ ها برای تولید محتوا استفاده کند چون اغلب کسانی که قدرت تولید محتوای باکیفیت را داشته باشد یا توانایی ساخت و طراحی یک سایت را دارند یا به صورت تیمی کار میکنند و طراحی سایت را به افراد دیگر تیم واگذار میکنند.

در وبلاگ با اینکه شما هیچ هزینه ای نمیکنید اما دامنه وبلاگ به راحتی نشان میدهد که شما از کدام وبلاگ ساز استفاده میکنید. چون نامی که شما به عنوان نام کاربری استفاده میکنید به عنوان مثال در سیستم بلاگ اسکای به اینگونه قرار میگیرید:

https://www.itnology.blogsky.com

اکثرا وبلاگ ها دارای قابلیت آپلود مستقیم رسانه نمیباشند. مثلا برای آپلود یک فیلم شما باید از سرویس های اشتراک فایل استفاده نمایید که بتوانید فیلم مورد نظر را به صورت یک لینک در در وبلاگ خود جایگذاری کنید تا به نمایش در آید.

وبسایت

وبسایت ها فضای گسترده تر و پیچیده تری دارند. در وبسایت شما میتوانید قالب های مختلف استفاده کنید و آن ها را سفارشی کنید و هرطور که دلخواهتان باشد در بیاورید. در برای وبسایت های با سیستم مدیریت محتوا هم مانند وبلاگ شما لازم نیست که زبان برنامه نویسی خاصی بلد باشید. اما اگر کمی با زبان های html و css آشنا باشید میتوانید نیاز خود را بهتر فراهم نمایید.

برای ساختن یک وبسایت شما نیاز به کمی هزینه دارید. این هزینه ها شامل خرید هاست و دامنه است. هاست همان فضای نگه داری و پشتیبان گیری از سایت است و دامنه همان آدرس سایت شماست که اختصاصی است و نام هیچ سرویس وبلاگ سازی در آن نیست مانند:

خانه

با استفاده از وبسایت ها شما میتوانید قابلیت فروشگاه را برای خود فراهم کنید. یا برای شرکت تجاری خود یک وبسایت معتبر را طراحی کنید. این یکی از مزیت هایی است که سیستم های مدیریت محتوا را از وبلاگ ساز ها متمایز میسازد.

جمع بندی و توصیه ها

اینکه وبلاگ بهتر است یا وبسایت دیگر بستگی به خود شما دارد که میخواهید چکاری را انجام دهید. هر کدام از اینها دارای خصوصیاتی میباشند.

اگر میخواهید یک نویسنده باشید و مطالبی را در اینترنت منتشر کنید وبلاگ میتواند خوب باشد. اما از جنبه ظاهری خوبی زیاد برخوردار نمیباشد. شما میتوانید با کمی هزینه یک وبسایت بسازید که میتواند از وبلاگ بهتر باشد( البته اگر پشتکار دارید)

اگر میخواهید در فضای اینترنت یک نویسنده با پشتکار باشید اما حال و حوصله دردسر های هزینه ها و سئوی یک سایت را ندارید میتوانید در سایت های اینترنتی معتبر که نویسنده دور کار استخدام میکنند کار کنید. این از داشتن یک وبلاگ با فضای ساده بهتر میباشد. البته که این سایت ها نیاز به کسانی دارند که از تخصص و اطلاعات کافی برخوردار باشند.

به هر حال تصمیم باشماست که کدام یک را انتخاب میکنید.

ما را در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها  دنبال کنید

دریافت خبرنامه

برای دریافت جدید ترین مطالب و نوشته های سایت ایمیل خود را برای ما ارسال کنید