اسکایپ | Skype

آیکن اسکایپ

درباره اسکایپ:

اسکایپ یکی از بهترین نرم افزار های پیامرسان برای برقراری ارتباط و تماس تصویری از طریق اینترنت است. این نرم افزار تا کنون برای سیستم های مختلفی مانند ویندوز، اندروید، ios و …. منتشر شده است. با استفاده از اسکایپ برای ارسال پیامک به موبایل در سراسر جهان و با اس ام اس اتصال هم اکنون می توانید پیام های اس ام اس گوشی خود را نیز از طریق رایانه خود بخوانید و به آنها پاسخ دهید. با اسکایپ شما قادر خواهید بود با کمترین سرعت اینترنت تماس برقرار کنید.

تاریخچه اسکایپ:

این اپلیکیشن توسط نیکلاس زنشتروم سوئدی و جانوس فریس دانمارکی ایجاد شده است و میلیون ها کاربران از سراسر جهان را به سمت خود کشانده است. شرکت پشتیبانی کنندهٔ این شبکه به نام Skype Group در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت ebay خریداری شد. و در سال ۲۰۱۱ مایکروسافت اسکایپ را به قیمت ۸٫۵ میلیارد دلار خرید. مقر اصلی این شرکت در لوکسامبورگ قرار دارد و شعبه‌هایی نیز در لندن، پاریس، تالین و پراگ دارد.

در ژانویه ۲۰۱۱، بعد از انتشار تماس تصویری بر روی سرویس گیرنده اسکایپ برای iPhone، اسکایپ به رکورد ۲۷ میلیون کاربر آنلاین هم‌زمان رسید. این رکورد با ۲۹ میلیون کاربر آنلاین هم‌زمان در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۱ و بعد از آن دوباره با رکورد ۳۰ میلیون کاربر در ۲۸ مارس ۲۰۱۱ شکسته شد. ۲۵ فوریه ۲۰۱۲، اسکایپ اعلام کرد که برای نخستین بار بیش از ۳۲ میلیون کاربر داشته‌است. در ۵ مارس ۲۰۱۲، این تعداد به ۳۶ میلیون و در کمتر از یک سال بعد در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۳ این تعداد به بیش از ۵۰ میلیون کاربر هم‌زمان رسید. در ژوئن ۲۰۱۲، اسکایپ بیش از ۷۰ میلیون دانلود تنها در وسایل اندرویدی داشته‌است.

نام نرم‌افزار از عبارت «Sky Peer-to-peer» مشتق شده‌است که در ابتدا به آن «Skyper» گفته می‌شد. اما چون نام‌های دامنه با این کلمه به وسیلهٔ دیگر دامین‌ها رزرو شده بود حرف آخر آن یعنی r از آن حذف شد و نام «Skype» را به خود گرفت که دامنه‌های آن در دسترس بود.

دانلود | Download
  • دسته بندی : شبکه های اجتماعی 
  • نسخه : 8.94.0.428
  • حجم فایل : 47 مگ
  •  نوع فایل : .zip

ما را در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها  دنبال کنید

دریافت خبرنامه

برای دریافت جدید ترین مطالب و نوشته های سایت ایمیل خود را برای ما ارسال کنید